Implementasi Metode Qiro’ah Dalam Pembelajaran Bahasa Arab di MI Al-Ikhlas Assunniyyah Kencong Jember
Abstract
Learning Arabic is not easy. So we must be able to choose ways or methods to use in the learning process that can increase students’ interest and ability in maharag Qiro’ah. Here I only use the Qiro’ah method wuth the aim that students can read well and correctly. The implementation of the Qiro’ah method Arabic language learning is carried out it several stages, including preparation stage the teacher first introduces hijaiyyah letters and Arabic numbers meanwhile, the implementation stage consists of initial activities with a classical or private system. And in the evaluation stage, teachers carry out daily or weekly evaluations which aim to find out the extent of their abilities in learning maharah Qiro’ah.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahyat, N. (2017). Metode pembelajaran pendidikan agama Islam. EDUSIANA: Jurnal Manajemen Dan Pendidikan Islam, 4(1), 24-31
Arifin, M. A., & Sukandar, S. (2021). Pentingnya Bahasa Arab Bagi Umat Islam di Pedesaan. Al'Adalah, 24(1), 11-17.
Dahlia, S. (2016). Urgensi Metode Qiroah Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Di PTAI. Arabia: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 7(2).
Fahrurrozi, A. (2014). Pembelajaran bahasa arab: Promblematika dan solusinya
Febrianingsih, D. (2021). Keterampilan Membaca Dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Salimiya: Jurnal Studi Ilmu Keagamaan Islam,2(2), 21-39
Fransiska, F., & Elmubarok, Z. (2015). Efektivitas Metode Reading Guide Terhadap Keterampilan Membaca Bahasa Arab Siswa Kelas XI Ips Man Demak. Lisanul Arab: Journal of Arabic Learning and Teaching
Furoidah, A. (2020). Media Pembelajaran dan Peran Pentingnya dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Bahasa Arab. Al-Fusha: jurnal pendidikan bahasa Arab, 2(2), 63-77.
Hanifah, U. (2014). Pentingnya buku ajar yang berkualitas dalam meningkatkan efektivitas pembelajaran Bahasa arab. Jurnal At-Tajdid, 3(1), 99-121.
Hidayah, N. L. (2022). Metode Pembelajaran Bahasa Arab Maharah Al-QiroAh (Keterampilan Membaca) Bahasa Arab Dengan Cara Membaca Di Depan Kelas Dan Ditirukan. Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab, 6(6), 246-253.
Izzan, Ahmad. 2004. Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. Bandung. Humaniora
Mustofa, Bisri & Abdul Hamid. 2016. Metode dan Strategi Pembelajaran bahasa Arab. Malang. UIN-Maliki Press
REFDARIA, R. (2022). Problematika Pemebelajaran Bahasa ArabMaharah qira’ah di Madrasah Tsanawiyah Ma’arif NU 2 Cilongok kabupaten Banyumas (Doctoral dissertation, UIN Prof. KH Saifuddin Zuhri Purwokerto.
Rathomi, A. (2019) Pembelajaran Bahasa Arab Maharah Qiro’ah Melalui Pendekatan Saintifik. Ta dib Jutnal Pendidikan islam,8(1), 558-565.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13883709
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Asni Furoidah, Hamidatus Zuhriyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
ISSN : 3025-6704