Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Siswa Untuk Melanjutkan Pendidikan Ke Perguruan Tinggi
Abstract
Education is a process of changing the attitudes and behavior of a person or group of people in an effort to improve their identity through guidance in seeking knowledge where each person needs to go through a process in order to become the best in a life that can fulfill their needs. So, the process of seeking knowledge is very beneficial for the future so that you can go through a process that will be a challenge in your future life in order to have high competitive value. Education or upbringing is a planned basic effort to create an atmosphere of learning and learning so that students actively develop their potential to have religious spiritual strength, self-control, personality, intelligence, morals, life sciences, general knowledge and the skills they need for society based on the Law. Invite the learning of the knowledge, skills, and habits of a group of people that are passed from one generation to the next through teaching, training, or research.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Dwi Lestari, I. A., & Sutriyanti, N. K. (2020). Implementasi Pembelajaran Catur Guru Dalam Membentuk Karakter Siswa. Jurnal Penelitian Agama Hindu, 4(1), 81. https://doi.org/10.25078/jpah.v4i1.1390
I Nyoman Wiryasa. (2023). Implementasi Ajaran Catur Guru Dalam Membentuk Karakter Siswa Kelas V Di Sd Nomor 3 Kutuh Kuta Selatan. Guna Widya: Jurnal Pendidikan Hindu, 10(2), 18–22. https://doi.org/10.25078/gw.v10i2.2939
Ni Luh Yaniasti. (2019). Pembentukan karakter, anak, catur guru. Jurnal Pendidikan Daiwi Widya, 06(1),
Rina, N., & Sari, K. (2023). Aryasatya Aryasatya. 3, 40–46.
Suardana, I. M. (2020). Ajaran Catur Guru Dalam Penguatan Karakter Peserta Didik. Dharmasmrti: Jurnal Ilmu Agama Dan Kebudayaan, 20(1), 85–91. https://doi.org/10.32795/ds.v20i1.645
Yuliandari, N. P. S., Dharman Gunawan, I. G., Jatiyasa, I. W., Sariani Binawati, N. W., & Diatmika, I. D. G. N. (2023). Pendidikan Karakter dan Moralitas Dalam Ajaran Catur Guru. Metta : Jurnal Ilmu Multidisiplin, 3(1), 84–96. https://doi.org/10.37329/metta.v3i1.1783
Amalia Safitri, Y., Baedowi, S., & Sari Setianingsih, E. (2020). Pola Asuh Orang Tua di Era Digital Berpengaruh Dalam Membentuk Karakter Kedisiplinan Belajar Siswa Kelas IV. MIMBAR PGSD Undiksha, 8(3), 508–514.
Armalita, S., & Yuriani. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat untuk Melanjutkan Studi ke Perguruan Tinggi Siswa Kelas XII Jurusan Tata Boga di SMK Negeri 4 dan SMK Negeri 6 Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Teknik Boga, 5(2), 74–80.
Fani, J., Subagio, N., & Rahayu, V. P. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Siswa Melanjutkan Studi Ke Perguruan Tinggi Pada Siswa Kelas Xii Di Sma Negeri 14 Samarinda. Jurnal Prospek: Pendidikan Ilmu Sosial Dan Ekonomi, 4(1), 24–34. https://doi.org/10.30872/prospek.v4i1.1322
Ika Zulfa, N., Mega Heryaniningsih, S., Ridho Saputra, M., & Kurnia Putri, M. (2018). Pengaruh Teman Sebaya Terhadap Minat Melanjutkan Studi Ke Perguruan Tinggi Pada Siswa SMA. Journal of Innovative Counseling : Theory, Practice & Research, 2(2), 69–74. http://journal.umtas.ac.id/index.php/innovative_counseling
Lubis, N. A., Achmad, S. S., & Wilson, W. (2023). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat untuk Melanjutkan Pendidikan Ke Perguruan Tinggi Siswa Kelas XII SMA Negeri 6 Tualang Kampung Maredan Barat Kecamatan Tualang Kabupaten Siak. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 5(2), 2371–2381.
Munira, N. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Siswa Madrasah Aliyah Negeri (Man) 2 Jembrana Kelas Xii Untuk Melanjutkan Studi Ke Perguruan Tinggi Pada Tahun Ajaran 2017/2018. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha, 9(2), 387. https://doi.org/10.23887/jjpe.v9i2.20104
Nurmala, S. (2012). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Siswa Untuk Melanjutkan Ke Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Kependidikan: Penelitian Inovasi Pembelajaran, 42(2), 112086.
Purnamasari, I., & Hayati, M. N. (2018). Analisis deskriptif pada faktor-faktor yang mempengaruhi minat siswa untuk melanjutkan pendidikan ke tingkat perguruan tiggi. Statistika, 6(2), 114–118. https://jurnal.unimus.ac.id/index.php/statistik/article/view/4315/3994
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11385312
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Ida Ayu Putu Manik Swandewi, I Nyoman Wijana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
ISSN : 3025-6704